با بودجه صفر ولی در صفحه اول گوگل! (گزارش یک موفقیت)

با بودجه صفر ولی در صفحه اول گوگل! (گزارش یک موفقیت)

حدود تقریبا دو ماه است که از راه‌اندازی بال الکترونیکی، راهنمای علمی و کاربردی بازاریابی دیجیتال می‌گذرد. آن هم راه‌اندازی با کمترین میزان مطلب و حجم محتوایی در وبسایت، یعنی فقط و فقط یک مقاله.

اکنون اگر وارد صفحه جستجوگر گوگل بشوید و عبارت بازاریابی دیجیتال را جستجو کنید، مقاله بال الکترونیکی در گزینه‌های برتر صفحه نخست نتایج جستجو نمایش داده می‌شود؛ این یک موفقیت بسیار مهم و بزرگ است و در نوع خود بی‌نظیر. اما آیا معجزه‌ای رخ داده است؟ پاسخ روشن است: خیر!

 

نمایش در صفحه اول گوگل در کم‌تر از یک ماه

در ابتدای آغاز به کار وب‌سایت، من از یک افزونه بلاگ‌نویسی استفاده کردم چون پیش خود گفتم شاید بهتر باشد ابزارها و امکانات بیشتری در دسترسم باشد.

وب‌سایت آغاز به کار کرد ولی متوجه شدم آن افزونه به دلایلی خیلی با روبات‌ها و عنکبوت‌ها و خزنده‌های گوگل رفتار جالبی ندارد، از این‌رو تصمیم گرفتم آن افزونه را حذف کنم و از امکانات پیش‌فرض خود سیستم مدیریت محتوای جوملا استفاده کنم.

برای همین مقاله قبلی را حذف کردم و دوباره آن را در سیستم ثبت کردم، این کار یعنی عملا دوباره راه‌اندازی وبسایت و دوباره شناخته شدن توسط گوگل.

تاریخ ثبت دوباره مقاله در سایت 29 خرداد بود و الان که این  گزارش را دارم می‌نویسم 29 تیر است، یعنی دقیقا 1 ماه. اما چند روزی هست که بال الکترونیکی روی صحفه اول گوگل در بازار مورد هدف خود نشسته است، یعنی سبقت از تمامی رقبا در کم‌تر از یک ماه!

 

 

کارهایی که انجام دادم و ندادم:

  • صفر ریال تبلیغات از هر نوعی.
  • صفر ریال هزینه مشاوره یا کارمند.
  • تدوین یک استراتژی ویژه و عالی محتوایی.
  • توجه به هر سه موتور جستجوی اصلی (گوگل، یاهو و بینگ)
  • رعایت اصول بلاگ‌نویسی.
  • تدوین استراتژی کیفیت محتوا (محصول).
  • استفاده از شبکه‌های مجازی در حداقل‌ترین حالت خود فقط جهت تسریع شناسایی مطلب توسط خزنده‌ها.
  • عدم استفاده از هرگونه راهکارهای کلاه سیاه و کلاه خاکستری سئو و مانند آن.

 

چرا این کار را انجام دادم؟

من به جای این‌که مانند برخی برای دیگران فقط نسخه بنویسم و خودم صحت و موفقیت نسخه‌هایم را به آزمایش نگذارم، آمدم و روی خود مقاله‌ای که نوشتم راهکارهای خود را کاملا عملی و علمی پیاده کردم، که نتیجه آن را با یک جستجوی ساده می‌توانید مشاهده نمایید.

با این‌کار توانستم تمام نکته‌ها و مسائلی که در زمینه بازاریابی دیجیتال و زیرشاخه‌هایش (بازاریابی اینترنتی و الکترونیکی) آموخته بودم و به ویژه و از همه مهم‌تر بازاریابی محتوا (که همیشه روی آن تأکید داشته و دارم و خواهم داشت) به آزمایش بگذارم و به حقایق جالبی در این حوزه دست پیدا کنم. که البته این حقایق را در قالب مقاله‌های بعدی حتما منتشر خواهم کرد.

اما دو نوع نتیجه‌گیری را هم‌اکنون الزامی می‌دانم.

 

نتیجه‌گیری 1 : برای بازاریاب‌ها

  1. خودتان همه چیز را  آزمایش کنید.
  2. استراتژی‌ها الزاما نباید هزینه‌بر باشند.
  3. از ابزارهای موجود بیشترین بهره را ببرید.
  4. میان بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال زمین تا آسمان نکته‌ و پدیده‌های تازه است.
  5. بازاریاب سنتی الزاما بازاریاب اینترنتی نیست.
  6. محتوا حرف اول و آخر را می‌زند.

 

نتیجه‌گیری 2 : برای صاحبان کسب‌وکارها و وب‌سایت‌ها

  1. سئو یک داستان ساده‌ است که برای شما یک رمان هزارصفحه‌ای پیچیده جلوه‌اش می‌دهند.
  2. یک استراتژی چندمیلیون‌تومانی الزاما یک استراتژی موفق نیست.
  3. سرمایه‌گذاری در محتوا هرگز سوخت نخواهد شد.
  4. بازاریابی درون‌زا را جدی بگیرید پیش از آن که دیر شود.
  5. هیچ جادویی را در زمینه سئو باور نکنید، چون وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد سرانجام به ضرر شما خواهد بود.
  6. گوگل به سمت انسان‌ها در حال حرکت‌ است، شما هم به سمت آن‌ها در حرکت باشید، نه به سمت خود گوگل.
  7. برنامه‌نویسان و طراحان وب، بازاریاب دیجیتال و مدیر بازاریابی نیستند.

 

راستی مقاله جنجالی مورد بحث ما این است: بازاریابی دیجیتال، بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی اینترنتی

 

در مقاله‌های بعدی از حقایق یافته شده برایتان خواهم نوشت.

شاد باشید و کام‌یاب

مهران سرفلاح

بازاریابی دیجیتال، بازاریابی الکترونیکی و بازاریاب...
یک وب‌سایت گردشگری و سفر چه ویژگی‌هایی باید داشته ...

مطالب مرتبط

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

بارگذاری نظرات قدیمی تر
  • درود بر شما
    سپاس از این‌که مطالب بال الکترونیکی را دنبال می‌کنید.
    در خصوص بازاریابی محتوایی کتاب جامعی وجود ندارد، ولی می‌توانید از مطالب و آموزش‌های پژوهشگاه بازاریابی محتوا استفاده بفرمایید.
    آدرس وبسایت این مرکز به این شرح است: www.contentmarketinginstitute.com.
    همچنین این کتاب‌ها نیز مفید می‌باشند:
    Internet Marketing Strategy, Implementation and Practice
    و
    Internet Marketing
    Erfolg planen, gestalten, umsetze

    با آرزوی کام‌یابی
    بال الکترونیکی

  • مهمان - سپهر

    از اینکه مطالب شما واقعاً اختصاصی و جذاب هست شکی نیست . ولی این مطلب کمی گنگ بود. شما واضح نفرمودید چیکار کردید که صفحه اول اومدید . یعنی صحبت هاتون تفصیلی نبود و فقط تیتر بود . ممنون میشم مثال بزنید یا قضیه رو باز کنید

  • درود بر شما دوست گرامی.
    بله، مطلب به حالت یک «گزارش» بود، همان‌طور که در عنوان آمده است.
    درباره چگونگی این کار، سلسله مطالب بنده را دنبال بفرمایید.
    همچنین، دنبال فرصت هستم تا یک توضیح کامل در این خصوص بنویسم.

  • مهمان - احسان

    دانشجوی mba هستم مطالب شما تحسین برانگیز و نوعی ساختار شکنی در حوزه بازاریابی دیجیتال هستند . خوشحال می شم بیشتر با شما در ارتباط باشم.منتظر تماس شما

  • درود بر شما دوست گرامی
    به شما ایمیلی ارسال خواهم کرد.

    با سپاس از محبت‌تان.

  • مهمان - مهرداد

    فقط خواستم بگم خیلی گلی

  • ممنون دوست گرامی از محبت‌تان. ;)

  • http://www.napolicalciofemminile.it/images/photos/1215/8/d619f58600256ff9788804fa.jpg

  • مهمان - Tim

    http://www.rsdnation.com/kasiag15xd/profile Everyone craves for bright, sparkly white teeth! But sadly, in todays world, not many can boast off about having a perfect set of teeth. Having perfectly white teeth is quite difficult these days with all the junk food containing substances that can stain your teeth really bad.

×
به وب‌سایت من خوش‌آمدید.

آموزش‌ها، تکنیک‌ها و مطالب ویژه را از طریق ایمیل دریافت کنید.