بازاریابی محتوا، هسته اصلی هرنوع برنامه بازاریابی اینترنتی میباشد.
با اینحال، تولید محتوای با کیفیت در چارچوب برنامه بازاریابی محتوای صرف، اقدامی راهبردی نیست.
آنچه که باعث میشود تولید محتوا مفهوم و چشمانداز راهبردی به خود گیرد، انطباق و همافزایی آن با دو رویکرد سئو و شبکههای اجتماعی است.
محل تلاقی این سه فعالیت، برنامه بهینه شده بازاریابی محتوایی است.
در برنامه بهینهشده، سازوکاری راهبردی و یکپارچه طراحی میشود تا از هر سه اقدام در جهت تقویت هر سه آنها و با تأکید بر حداکثر بازدهی بهرهبرداری شود.