پرنویس 9: چگونه از ظرفیت عصر دیجیتال برای تأسیس یک شرکت استفاده کنیم؟

پرنویس 9: چگونه از ظرفیت عصر دیجیتال برای تأسیس یک شرکت استفاده کنیم؟
  1. درک این مسئله که جلب توجه (تقاضا) بسیار مهم است.
  2. برنامه‌ریزی دیجیتال و آنلاین
    - استراتژی دیجیتال / آنلاین
    - برنامه بازاریابی و تولید محتوا
    - برنامه ارائه خدمت
    - برنامه بازاریابی دیجیتال / آنلاین
  3. خلق برند و طراحی هویت دیجیتالی آن
  4. طراحی یا ایجاد وب‌سایت
  5. جذب مخاطب
  6. طراحی کسب‌وکار پس از 6 ماه یا 1سال
  7. تأسیس شرکت
7 نکته درباره تبلیغات اینترنتی آژانس‌های مسافرتی و...
چگونه نه خودمان را سر کار بگذاریم و نه کسب‌وکارمان...

مطالب مرتبط

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان - علی زندی

    با سلام
    خواهشمند هستم راجب هرکدام از گزینه های پرنویس 9 توضیحاتی داده شود

  • با درود

    پیش از هرچیز، باید توجه کرد که در فضای به شدت رقابتی اقتصادی کنونی، آن‌چه بیش از پیش برای هر نوع کسب‌وکاری اهمیت دارد، داشتن مخاطب (یا همان مصرف‌کننده) است.
    امروزه، ابزارهای دیجیتال، به خوبی این امکان را فراهم کرده‌اند تا با برنامه‌ریزی و استراتژی‌های خاص مخاطب‌هایی را جذب کرد.

    بنابراین، این امکان وجود دارد که به جای پیمودن روش سنتی و عرف، که تشکیل شرکت و سپس بازاریابی و جذب مصرف‌کننده است، روشی تقریباً وارونه را پیاده نمود.
    برای نمونه؛ اگر صاحب ایده الف بخواهد در زمینه‌هایی مانند تغذیه، رژیم غذایی، خدمات پزشکی خاص، زیبایی و خیلی از موارد دیگر (حتا صنایع دیگر) فعالیت کند، می‌تواند پیش از هرکاری، یک برند دیجیتال یا آنلاین خلق کند و از طریق محتواها هزاران مخاطب برای خود ایجاد نماید، سپس در قالب یک شرکت به ارائه خدمات بپردازد.

    پس از درک این مهم، نوبت برنامه‌ریزی است و چون تا تأسیس شرکت، تمرکز بر عرصه دیجیتال یا آنلاین است، باید یک برنامه دقیق و شفاف دیجیتال یا آنلاین تدوین شود.
    این‌که برند دیجیتال مورد نظر، چه می‌خواهد بکند؟ چه ساختاری خواهد داشت؟ چه استراتژی‌های محتوایی‌ای را دنبال می‌کند؟ چگونه باید مخاطبان که مشتریان آینده آن هستند را بیابد؟ پس از چه مرحله‌ای وارد گام ارائه خدمت باید بشود و چه خدماتی را می‌تواند کم‌کم ارائه نماید؟

    پس از آن، با توجه به تمام مفاهیم مراحل قبل که دربرگیرنده چشم‌انداز برند نیز هستند، هویت برند باید طراحی گردد. هویتی که شامل مسائل بصری، کدهای رفتاری و اخلاقی و پیام‌های مختلف برند است.

    سپس، اجرای پروژه دیجیتال فرا می‌رسد. که رد این مرحله در خصوص مسائل فنی بحث می‌شود.

    در گام بعدی، جذب مخاطب در دستور کار قرار می‌گیرد. که این کار با توجه به برنامه‌هایی که تدوین شده اجرا می‌شود. در واقع این مرحله، گام اجرایی برنامه‌هاست.

    پس از گذشت 6 ماه تا یک سال (و در مواردی حتا بیش‌تر) باید نتایج عمل‌کرد بررسی و تحلیل شود و امکان‌سنجی‌های لازم صورت گیرد، تا برپایه آن یک طرح تجاری که ویژه کسب‌وکار جدید خواهد بود نوشته شود. کسب‌وکاری که جذب مخاطب و مشتری‌اش تا حد قابل قبولی صورت گرفته است. (اقدامات بازاریابی در مرحله صفر نیست)

    گام آخر، تصمیم به تأسیس شرکتی مناسب فعالیت‌های درنظرگرفته‌شده.

    پیروز باشید.

×
به وب‌سایت من خوش‌آمدید.

آموزش‌ها، تکنیک‌ها و مطالب ویژه را از طریق ایمیل دریافت کنید.