به سه دسته؛
دسته نخست: محتوایی که جهت پایداری گفتگو با مخاطب طراحی و تولید میگردد.
کاربرد راهبردی: حفط کاربرهای فعلی
دسته دوم: محتوایی که جهت پایداری فنی با تأکید بر رفتار موتورهای جستجوگر تولید میگردد.
کاربرد راهبردی: ارتقای رتبه وبسایت | به دست آوردن مخاطب جدید | حفظ کاربرهای فعلی
دسته سوم: محتوایی که از یک طرف به گفتگو با مخاطب میپردازد و از طرف دیگر با موتورهای جستجوگر ارتباط ویژهای برقرار میکند.
کاربرد راهبردی: ارتقای رتبه وبسایت | به دست آوردن و تثبیت مخاطب جدید | وفاداری کاربرهای فعلی | افزایش نرخ بازدهی وبسایت